Hopi bon! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van tamarenrien - WaarBenJij.nu Hopi bon! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van tamarenrien - WaarBenJij.nu

Hopi bon!

Door: Tamar en Rieneke

06 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Zo.. reisverslagen typen is niet ons sterkste punt.. gelukkig gooien we onze facebook wel helemaal vol met foto's en kunnen we jullie allemaal lekker jaloers blijven maken.
Waar te beginnen? We zijn het tweede weekend naar de Christoffelberg geweest dit was een behoorlijke klim, maar het uitzicht was echt super mooi.

Doordeweeks zijn we vooral druk met werken aan school en onze auto Barney die ons al heel wat hoofdpijn bezorgd.

Laten we jullie iets vertellen over Barney. Op het eerste gezicht denk je wat een roestbak, maar wel eentje met een goed karakter. Maar dan zo nu en dan als je op een afspraak moet zijn dan denkt ie 'ik stop met rijden.' Wij hebben inmiddels echt engelengeduld met hem. Helaas is Barney aangerand tijdens de carnaval. Hij is letterlijk helemaal leeggeroofd tot aan het doorknippen van snoeren waarvan wij het bestaan niet wis ten. Wij zijn in diepe rouw en Barney staat bij de garage.
We hopen hem vanavond terug te krijgen.

Verder genieten we hier ontzettend van het weer en de cultuur. Het is gewoon niet te vergelijken met Nederland. Mensen zijn erg behulpzaam en vriendelijk, iedereen gaat gewoon met elkaar om. Ook de relaxheid is niet uit te leggen, we zijn natuurlijk soms nog wel gespannen om dingen maar niet in zo'n gehaaste mate als in Nederland. Het eiland is ook echt super mooie en we hebben nog een hoop dingen te bekijken.

Het strand en de feestjes vervelen ons ook nog lang niet. We proberen het wel met mate te doen en dit lukt ons aardig:).

Carnaval hier is echt super, iedereen ziet er prachtig uit. We stonden bij locals bij hun vaste plek en het was echt leuk om de carnaval op deze manier te mogen ervaren. Het enige raakvlak wat carnaval met Nederland heeft is het hoge zuipgehalte, maar dat is dan ook alles. Voor de rest gaat het veel meer om de sfeer en hoe mooi iedereen eruit ziet.

We leren hier echt leuke mensen kennen. We trekken veel met onze huigenoten op, maar ook met mensen die we kennen van school en die we hier gewoon leren kennen. De samenwerking gaat erg goed tussen ons en we beginnen bijna op een getrouwd stel te lijken.

Nou mensen tot de volgende keer

Ayo

• 01 April 2014 - 00:01

Marcel Tiemensma:

Ha Tamar en Rieneke!
    heel gaaf dat jullie dit allemaal meemaken! Ik heb een vraagje: voor de afd Sociale Studies maak ik een promotiefilmpje over jaar 2-4 sociale studies (voor 't Open Huis e.d.). Zijn jullie in staat om wat beelden te filmen over jullie afstudeerproject (de locatie, het werk e.d.). Ik zou dat in mijn montage goed kunnen gebruiken. Mocht dat lukken wil je me dan even een mailtje (mttiemensma@che.nl) sturen? Alvast bedankt en geniet van jullie avontuur!! Groet, Marcel

• 01 April 2014 - 00:02

Marcel Tiemensma: